Obsah
Oddych je pre každého z nás dôležitý a dvojnásobne to platí na dovolenke, kde si chceme bez stresu vychutnať voľné chvíle s blízkymi. Okrem relaxu a nových zážitkov si užívame služby, ktoré si doma nemôžeme dopriať. Platíme si za ne a očakávame, že nás budú všade hýčkať, predovšetkým v ubytovacom zariadení.
Pohodlná posteľ – jeden z dôležitých ukazovateľov kvality ubytovania
Hostia v posteli trávia väčšinu času, a preto práve posteľ môže do veľkej miery ovplyvniť ich spokojnosť s ubytovaním.
Klienti najčastejšie kritizujú nedostatok čistoty v izbách. Z tohto pohľadu je okrem kúpelne dôležitá aj posteľ. Posteľná bielizeň by mala príjemne voňať, nemala by byť poškodená a opotrebovaná a to platí o celej posteli.
Zlé skúsenosti s hotelovou posteľou môžu vďaka nespokojnému hosťovi spôsobiť nepríjemnosti majiteľovi hotela. Keď sa klient zobudí nevyspatý a nevrlý, tak to už iná hotelová služba ťažko zachrání. Hotelieri by teda mali urobiť maximum, aby sa nespokojným zákazníkom vyhli.
Čo znamenajú hviezdičky pri hoteli?
Veľa ľudí sa pri výbere hotela riadi v prvom rade destináciou, potom hviezdičkami hotela a až nakoniec cenou. Je to logické. Najskôr hľadáme ideálne miesto, kam pôjdeme, následne vyberáme ubytovacie zariadenie, kde budeme spať a na záver nás zaujíma, koľko to bude stáť.
Označenie hviezdičkami sa netýka len klasických hotelov, ale aj garni, apartmánových hotelov a penziónov. Počet hviezdičiek je od 1 do 5 a posudzujú sa služby a kvalita vybavenia celého hotela.
Ako udeľovanie hviezdičiek funguje na Slovensku
Na Slovensku sa ubytovacie zariadenia klasifikujú systémom 1– 5 hviezdičiek od roku 2008. Hodnotia sa podľa nasledujúcich služieb:
- recepcia a foyer hotela
- reštaurácia a bar
- hotelové izby a ich vybavenie
- hygienické zariadenia a vybavenie
- hotelové služby
- spoločenské priestory
V každej krajine však fungujú iné pravidlá pre určenie počtu hviezdičiek. Ľahko sa teda môže stať, že prídete niekam do cudziny a 4* hotel vás sklame a naopak 3* hotel vás nadchne nad vaše očakávania.
Uspite hostí k spokojnému spánku
Pohodlie v hotely je jednou z podmienok získania ocenenia kvality a práve k pohodliu neodmysliteľne patrí hotelová posteľ. Hotelier nesmie vyberať podľa vzhľadu či ceny, ale na základe kvality a komfortu.
Hostia sú rôzni – majú odlišnú výšku, hmotnosť, jeden trpí alergiou na prach či roztoče, ďalší má problém s pohybovým ústrojenstvom a pod. Hotel preto musí zabezpečiť posteľ, ktorá s touto rôznorodosťou počíta. Hostia sa budú budiť spokojní a odpočinutí, čo sa zaručene prejaví v ich hodnotení.
Práve postele sa najviac vyskytujú v negatívnych komentároch zákazníkov.
Luxusné postele, ktoré sa hodia do každého ubytovacieho zariadenia
Ak vlastníte ubytovacie zariadenie, doprajte hosťom luxus v podobe pohodlnej boxspring postele, na ktorej si užijú spánok viac ako doma.
Je jedno, koľko hviezdičiek má váš hotel, penzión či apartmán. Keď si u vás hosť ľahne na pohodlnú kontinentálnu posteľ a nadobudne pocit, že už z nej nechce ani vstať, určite ho to do budúcna veľmi pozitívne ovplyvní.
Keď hľadáte lokálneho výrobcu postelí a matracov, ktorý si za kvalitou svojich produktov naozaj stojí, siahnite po Oravskom výrobcovi Materasso. Luxusné boxspring postele tejto spoločnosti nájdete vo viacerých prestížnych hoteloch po celom Slovensku, ako napríklad Solisko, Permon, Holiday Inn a veľa ďalších.
Hotelierovi investujúcemu do vybavenia izieb a čistoty hotela v podstate môže byť jedno, či má 2 alebo 4 hviezdičky. Ako sme už spomínali vyššie, počet hviezdičiek nie vždy reflektuje kvalitu hotela. Vďaka pozitívnym recenziám môže aj hotel zo zdanlivo nižšej kategórie získať omnoho viac hostí, ako “luxusná” štvorhviezda.